Beleidsplan/Doelstelling

Beleidsplan

·        Het bevorderen, ondersteunen en realiseren van een geschikt aanbod van beweging- en sportactiviteiten in de breedste zin van het woord, recreatieve activiteiten daaronder mede begrepen, voor mensen met een functiebeperking of handicap in de regio.

·        Inkomsten: subsidie Gemeente, Donaties, acties(door bestuur), giften en contributies.

·        Financiële opzet wordt gemaakt, elk jaar kascontrole.

Doelstellingen

Lekkersporten, ook als je een beperking hebt? Ja dat kan met de Stichting BES.

Stichting BES is voortgekomen uit het Gehandicapten Platform Meerlo-Wanssum, dat inmiddels is overgegaan naar Platform Gehandicapten Horst aan de Maas, onderdeel van de Burger Advies Raad.

Deze stichting ondersteunt en begeleidt mensen met een functiebeperking bij het deelnemen aan sportieve- en bewegingsactiviteiten in de regio Noord-Limburg. Onder de stichting vallen drie groepen, namelijk:

GFiT, Roll for Fun (rolstoeldansen) en Begeleid fitnessen Horst.

Het aanbod in sporten willen we graag uitbreiden. Daar is echter animo voor nodig.

Heb je een beperking en wil je meer bewegen? Neem contact op met stichting Bes.

Heb je een hobby aan het begeleiden van onze activiteiten? Neem contact op met de Stichting Bes.

Onze vrijwilligers, sporters en bestuursleden zijn via de vrijwilligers verzekering van de gemeente Horst a/d Maas verzekerd. Alle sporters en vrijwilligers zijn via Bes aangesloten bij “Gehandicapten Sport Nederland”. Tevens zijn alle rolstoeldansers aangesloten bij de “Vrienden van de SRN”.

We streven na om de contributie zo laag mogelijk te houden, mede dankzij subsidie van de gemeente Horst aan de Maas, sponsoren en activiteiten lukt dit.

Contact:

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Groepen Stichting BES

Jongerengroep GFiT

GFiT is een sportieve avond vol sport, spel en plezier. Alle jongeren worden uitgedaagd in hun eigen mogelijkheden. De spellen die op een avond gedaan worden zijn o.a. basketbal, hockey, tikkertje, apenkooi en 10 tellen in de rimboe. Eigen inbreng is altijd mogelijk. Dit alles natuurlijk in een vorm gegoten die past bij de groep. Dit alles wordt begeleid door een aantal vakkundige vrijwilligers.

Heb je interesse omdat je het leuk vindt met andereen te sporten, kom dan geheel vrijblijvend kijken. Je zult merken dat gezelligheid voor ons erg belangrijk is en dat je hartelijk welkom bent binnen onze groep.

Tijdstip:

Maandagavond van 19.00 tot 20.00 uur.

Locatie:

Sporthal ‘t Brugeind

Leeuwerik 33

5864 BZ MEERLO

Dhr. B. Coenders, 06 - 33057087

e-mail: bencoenders@kpnmail.nl

Rolstoeldansen Roll for Fun:

Op donderdagavond dansen de rolstoelers onder leiding van onze rolstoeldansinstructeur in het zaal Wilhelmina in Swolgen. De rolstoeldansgroep, genaamd Roll for Fun, bestaat uit een aantal zeer enthousiaste dansers. Zowel mensen met een beperking als mensen zonder een beperking. Zij dansen zowel in de combivorm (rolstoelgebruiker met valide partner) als duovorm (twee rolstoelgebruikers) in de standaard- en latindansen. Door deze combinatie van dansers is iedereen die graag danst van harte welkom bij onze groep. Tijdens de danslessen en demonstraties willen we mensen actief laten genieten van het bewegen op muziek om ze te laten ervaren wat er allemaal mogelijk is.

Dus houdt u van dansen en u heeft wel of geen beperking, neem contact met ons op. Natuurlijk kunt u ook op onze dansavond van de sfeer komen proeven.

Onze naam “Roll for Fun” zegt al genoeg. Uw komst is geheel vrijblijvend.

Tijdstip:

donderdagavond van 19.30 tot 21.30 uur.

Locatie:

Café-zaal Wilhelmina